Personalisatie zonder personas, (Big) Data en content

juli 4, 2016

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_imageframe lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” style_type=”none” hover_type=”none” bordercolor=”” bordersize=”0px” borderradius=”0″ stylecolor=”” align=”none” link=”” linktarget=”_self” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” hide_on_mobile=”no” class=”” id=””] [/fusion_imageframe][fusion_text]

Kun je de beslissing over personalisatie zelf maken, of moet je dit over laten aan een algoritme? Als je eenvoudige personalisatie toepast zoals ‘bezoekers uit Amsterdam krijgen altijd deze aanbieding te zien’, of (wat nog steeds te doen is) ‘bezoekers uit Amsterdam die op zaterdag de site bezoeken en al eerder hebben gekocht krijgen deze aanbieding te zien’, dan kun je het zelf nog wel af.

Het gaat om het voorschotelen van de juiste content aan de juiste doelgroep. Het is heel goed mogelijk dat je dankzij personalisatie niet grotere hoeveelheden content nodig hebt, maar dat je juist dezelfde content in verschillende scenario’s kunt toepassen; afhankelijk van geslacht, leeftijd of koophistorie kun je verschillende content aanbieden en testen wat werkt bij welke doelgroep.

Eenvoudige personalisatie is dus vaak al heel erg effectief. Personalisatie en optimalisatie kunnen stap voor stap worden toegepast, waardoor je traffic en conversie steeds meer toeneemt. Het mooie van personalisatie is juist dat een kleine wijziging al impact kan hebben.

Conclusie: Test, evalueer en bekijk wat werkt en wat niet om je doelstellingen te behalen.

Lees volledig artikel: http://www.emerce.nl/opinie/personalisatie-zonder-personas-big-data-en-content

Bron: Emerce, 16 juni 2016

Geschreven  door: Marco Disseldorp van Adobe

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””][fusion_button link=”http://websitepersonaliseren.nl/contact/” color=”green” size=”medium” stretch=”” type=”flat” shape=”square” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”center” class=”” id=””]Wil jij dit ook? Neem contact met ons op![/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

All blog items