Wat is Website Personalisatie?

Content personalisatie is het leveren van de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment, door de kennis die je over deze persoon hebt verzameld. De groenteboer op de hoek doet dit al vele jaren. Hij kent van veel van zijn klanten hun voorkeuren, gezinssamenstelling en budget, en speelt daar automatisch, en vaak ongemerkt, op in.

Deze groenteman heeft de informatie over zijn klanten allemaal in z’n hoofd opgeslagen. Hij kan zijn handelsgeest en mensenkennis direct toepassen in het 1-op-1 contact met de persoon aan de andere kant van de toonbank. Die voelt zich herkend, erkend en gewaardeerd. Een tevreden klant koopt meer, en dat doet ie niet bij een ander!
Online is de afstand groter, maar kunnen de dezelfde principes van toepassing zijn.

Resultaten

Door de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment te sturen, vergroot je de kans dat een prospect uiteindelijk klant wordt. Bijvoorbeeld als je klanten zich bevinden op verschillende geografische locaties, of wanneer je naast online ook via andere kanalen reclame maakt. Met personalisatie op bijvoorbeeld doelgroep, branche, functie, dienst, product, locatie, fase in het aankoopproces, relatie, interessegebied, budget en merkloyaliteit, kun je klanten beter, sneller en effectiever bedienen.

Meer conversie

Heb je een grote diversiteit aan producten, of herken je verschillende typen gebruikers, dan kan content personalisatie lucratief zijn. Het is verstandig om klein te beginnen, met het personaliseren van een beperkt deel van je site. Door als marketeer een aantal stappen te volgen, kun je uiteindelijk toewerken naar een volledig gepersonaliseerde gebruikerservaring.

Wil je meer weten, neem dan contact met ons op.

WebsitePersonaliseren.nl is een onderdeel van ZJAM, interactive Media.