Dat website personalisatie zo’n 20% meer significante conversie kan opleveren is iets dat we de afgelopen periode vaak genoeg hebben aangetoond.

Wanneer we over de kanalen heen een koppeling gaan maken waarbij het online gedrag van een persoon ook nog wordt opgeslagen in het profiel van deze persoon dan kan je op je vingers natellen dat je hiermee nog relevanter kan zijn en doelgerichter kunt personaliseren.

Zo hebben we in 2016 een koppeling tot stand gebracht met Copernica, deze krachtige software wordt middels een API gevoed met gegevens van profielen die op een website een specifiek gedrag vertonen. Binnen het profiel een persoon in deze database komt alle data binnen in een speciale collectie. Aan deze data zijn vooraf waardes gegeven zodat bij het behalen van data er acties ondernomen kunnen worden. Dit kunnen triggers zijn voor een hyper relevante email en/of wordt dit profiel toegevoegd in een daarvoor bestemde selectie.

Indien dit profiel in de database van Copernica een specifiek kenmerk heeft, kan ook hiermee de website worden aangepast. En prachtig voorbeeld van: “De cirkel is rond“.

Wil jij dit ook? Neem contact met ons op!
2017-10-05T14:35:02+00:00