[onderzoek] Personaliseren kun je leren

Per persoon ‘zien’ we ruim 100.000 woorden per dag. Daarentegen onthouden we maar 10% van wat we horen, 20% van wat we lezen en 30% van wat we zien. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven bezig zijn content voor onder andere klanten, prospects en leveranciers zo relevant en gepersonaliseerd mogelijk te maken.
Niet alleen bedrijven zien hier het nut van in, zo heeft de ontvanger de volgende verwachtingen:
74% van de consumenten is gefrustreerd wanneer content niets te maken heeft met hun interesses;
86% van de klanten zegt dat personalisatie een rol speelt bij de keuze van hun aankopen.
Personaliseren verhoogt sales met 19%. Uit eigen ervaring bij het toepassen van personalisatie verhoogde het de open-rate van e-mails met 10% en verdrievoudigde de CTR op homepage-headers en display-banners. Dit kwam met name door het gebruik van CRM-gegevens in combinatie met voorafgaand zoekgedrag op de website. Alhoewel het effect van personalisatie op NPS in veel gevallen lastig te meten is, was de NPS van een telefonisch klantcontact met personalisatie acht ten opzichte van zeven zonder.

Lees verder op Marketingtribune.nl
2019-04-08T13:05:09+00:00 0 reacties